میرزا محمدتقی امیرکبیر

زندگینامه میرزا محمدتقی امیرکبیر(میرزا تقی خان)

میرزا تقی خان امیرکبیر در سال ۱۱۸۶ ه.ش در هزاوه در کنار قلعه هزاوه بدنیا آمد.

امیرکبیر که در اول به اسم میرزا محمدتقی شهرت داشت رفته رفته اسم محمد ورداشته شد و به میرزا تقی خان ملقب شد.

دوران کودکی و جوانی میرزا تقی خان تحت تربیت قائم مقام سپری شد او شیوه‌های منشی گری، نامه‌نگاری و صدور احکام دیوانی را از قائم مقام آموخت تا آنجا که قائم مقام، تحریر و نگارش پاره‌ای از احکام و نوشته‌ها را به میرزا تقی‌خان محول کرد.

به تدریج کار او در محدوده شغل کاتبی قرارگرفت و از رموز و ضوابط امور اداری و دیوانی به خوبی آگاهی یافت و به خاطر کفایت و لیاقتی که وی از خود نشان داد و بیشتر از آن علاقه شدیدی که ناصرالدین شاه به وی داشت به سمت صدارت شاه منصوب شد.
امیرکبیر به عناوینی چون میرزا محمدتقی‌، مستوفی نظام، وزیرنظام، امیرنظام، امیرکبیر وی به شوهر خواهر ناصرالدین شاه نیز ملقب بود.
امیرکبیر با خواهر تنی ناصرالدین‌شاه که به عزت الدوله ملقب بود ازدواج کرد او دختر مهدعلیا بود و مهدعلیا در اول با ازدواج آنها مخالف بود این ازدواج ظاهراً به خواست و اشاره ناصرالدین شاه صورت گرفته‌ است.
-طبق روایت معتبر مردم شهر شوشتر که آن موقع دوران امیرکبیر دین بدی داشتند و فحشا و فساد در شوشتر بسیار زیاد بود با فشار و توسط امیرکبیر به اسلام معتقد شده و دست از فساد و فحشا ورداشتند.
در دوران امیرکبیر و بدستور امیرکبیر یک نفر به اسم سیدعلی امام دزفولی رهبر فرقه بابیت به دار مجازات آویخته شد.
-انتصاب دو نفر به اسم های خانلُر میرزا و اردشیر میرزا توسط امیرکبیردر ناحیه لرستان و بختیاری ها که جلوی بسیاری از راهزنی ها و دزدی ها در آن نواحی  را گرفتند و بسیاری از  لُرها و لَک های لرستانی مثل بیرانوند-سگوند-سوری-یعقوبی  و.... را هم به جرم راهزنی و دزدی به دار مجازات آویختند هلاک کردند عده ای از لرها بختیاری ها هفت و چهار را در چهارمحال و بختیاری- کهکیلویه و بویراحمد-شوشتر را نیز به دار زدند.
...............................................................................
میرزا محمدتقی امیرکبیر در به سلطنت نشاندن ناصرالدین شاه قاجار بسیار تلاش کرد در واقع امیرکبیر ناصرالدین شاه را به تخت سلطنت نشاند در دوران صدارت او پیشرفت ها و تحولات بسیاری در ایران رخ داد او می خواست ایران را وارد فصل جدیدی از فرهنگ و تمدن و پیشرفت کند و به دسیسه بدخواهان در دستگاه قاجاریه در تهران که برایش توطئه و دسیسه می ریختند و به یاری و توطئه استعمارگران دموکرات های امریکایی- انگلیس-فرانسه توسط مزدور دستگاه استعمار حاج علی حاجب الدوله صالح آبادی دزفولی به شهادت رسید رگ های دست میرزا تقی خان امیرکبیر را با تیغ زدند طبق روایات مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه در قتل دامادش امیرکبیر نقش بسزایی را ایفا کرد و او دستور قتل امیرکبیر را به علی حاجب الدوله مراغه ای صادر کرد.

(منو میرزا تقی خان امیرکبیر یه وجهه اشتراک هایی داریم اول اینکه اسم و فامیل اون هم اسم و فامیل منه بعد اینکه پدر اون آشپز دستگاه قائم مقام فراهانی بود و منم پدرم عبدالحسین در دوران جنگ ایران و عراق به غیر اینکه در تدارکات در جبهه بود سرآشپز لشگر نیز بود امیرکبیر یک مدت منشی بود منم دوران دانشجویی کارشناسی سال 86 یک مدت حدود 3 ماه منشی دکتر احسان درونه مدیرگروه مهندسی شیمی بودم بعد سیاست ها-افکار و آزادیخواهی های امیرکبیر هم مثل من است و منم عاشق کارهایم که امیرکبیر انجام می داد........تاسیس دارالفنون-یکدست کردن ارتش-کم کردن دستمزدهای درباریان قاجار-مقابله با فرقه ضاله سیدعلی محمد که ادعای مهدویت داشت و خودش را مهدی قائم می نامید او دستور داد تا سیدعلی محمد را به دار بزنند و فرقه او را از بین برد-جلوی بسیاری از خرافات در دین شیعه را گرفت که درمراسمات عاشورا رایج بود-جلوگیری از هرج و مرج ها در ایران و مقابله با تجزیه طلبان که در فکر تجزیه ایران بودند و بسیاری از لات و لوت ها که قداره می بستند و  هرج و مرج و ناامنی در جامعه ایجاد می کردند و لوطی گری می کردند و به معنی درست لوطی بودند را دستگیر و اعدام کرد)

مجسمه میرزا محمد تقی امیرکبیر سال هاست که در پارک ملت تهران-قیطریه تهران و دارالفنون تهران نصب است.

..............................................................................................

در آویزی که به گردن امیرکبیر انداخته شده عکس ناصرالدین شاه قاجار روی پلاک آویزان به گردنش است و منم یک آویز دارم که در آن آیت الکرسی و سوره های توحید-فلق و ناس در آن قرار دادم و همیشه به گردن من است.

در آویزی که به گردن امیرکبیر انداخته شده عکس ناصرالدین شاه قاجار روی پلاک آویزان به گردنش است و منم یک آویز دارم که در آن آیت الکرسی و سوره های توحید-فلق و ناس و نام الله و پیامبر حضرت محمد در آن قرار دادم و همیشه به گردن من است.

بسیاری از این بختیاری های حرام زاده - لُرها و لک های نجاست لرستانی مثل یعقوبوند-سوری-بیرانوند-دلفان و سیدهای بی ناموس امام اولاد موسی کاظم دزفولی از منو امیرکبیر بشدت نفرت دارن و بدشون از منو امیرکبیر میاد و توهین هایی که به منو امیرکبیر میشه تمام از طرف همین خوک های گراز نجاست لرستانی و بختیاری های نجاست ست.
این بختیاری ها که تمامشان تخم انگلیسی ها بودن یعقوبوندها یک سری حرام زاده بی ناموسن